Sunday, October 6, 2019

Tokma ke Bandung lagi....


Penghujung July 2019, tokma ke Bandung dengan adinda adinda kesayangan...OJ dan DrN...:)
Trip dua malam sahaja...masing-masing busy kecuali tokma....jika ikut nak dok lama sikitlah...baru berbaloi...

Bandung tidak pernah menjemukan...suasana kota Bandung yang sentiasa ceria...rasanya dah masuk lapan kali tokma jejakkan kaki ke kota ini...namun sentiasa suka nak ke Bandung lagi...

Masa kami gi tu Gunung Tangkuban Perahu baru meletus setelah pulohan tahun berdiam diri...mula-mula rasa takut juga nak teruskan hajat ke kota tersebut...tapi kami tawakkal Lillahitaala...Alhamdulillah everything smooth...orang-orang Bandung relax jer...gamaknya mereka dah biasa dengan situasi tersebut...yelah Indonesia sentiasa dilanda dengan bencana alam...terutama gempa dan gunung berapi yang sering meletus...


Kami menginap di Hotel Noor, pilihan terbaik...hotel yang berteraskan agama kita, Halalan Toyyiban...harga pun munasabah...bilik agak sempit, tapi cukup selesa...bersih dan lokasi juga terbaik...sarapan pagi enak, cukup utk alas perut sehingga tengahari...tokma memang rekomen hotel ini...

my sister and me, OJ atau kak Jun 
Lokasi tujuan lebih kurang sama jer setiap kali ke Bandung....jika tokma mesti nak makan nasi timbel di Floating restoran di Lembang...nasi timbel masakan Sunda, makanannya kering belaka, samada dibakar, dipanggang, digoreng atau dikukus...tapi sedaplah, memang kena dengan tekak saya...harga makanan agak lumayan...ikut pilihan lauk pauk yang kita pilih...tapi bukan selalu kita dapat makan menu macam ni...Alhamdulillah...

my sis DrN

Floating restaurant memang luas kawasannya...ada banyak pilihan makanan...anda boleh google for more information...selain tujuan menjamu selera ada banyak lagi aktiviti dan tempat untuk menjamu mata di Floating Restaurant ini....sesuai utk semua golongan dan usia...


Kebun Begonia di Lembang juga menarik...pertama kali saya ke sini...taman yang dipenuhi dengan pelbagai jenis bunga...cantik utk bergambar...ada pasangan pengantin baru yang buat photoshoot masa kami di situ...masuk kena bayaran, tokma tak ingat dah berapa...youall googlelah ye...

tiga mak dara...:)
Lokasi Kampung Daun

Hi Banyaklah pulak gambar muka tokma kali ni...hehe...mood tengah bagus ni...
Oklah nanti bila-bila ada kelapangan tokma sambung lagi cerita Bandung tokma ni ye...

1 comment: