Saturday, September 26, 2015

Kamilah's Book and Lifestyle Cafe


Assalamualaikum,
selamat menyambut hari raya Aidil Adha...:)

Entri kali ini kkida nak share sebuah cafe yang terletak di Putra Height berhampisan USJ...cafe kawan kkida...ia baru beroperasi bulan ini...makanannye ada yang ala carte dan buffet...sebelum datang better call dulu to find out their menu...lain hari lain menunya...


satu keunikan cafe ni ia penuh dengan buku-buku...anda boleh lepak-lepak sambil makan dan baca majalah atau buku-buku yang tersedia...ada juga buku yang dijual terus kepada pelanggan...preluv item pun banyak...


interior Kamilah's Cafe adalah bercirikan english style...hasil sentuhan empunya cafe Puan Rozita...sejuk mata memandang...kkida memang suka datang kat cafe ini...kalau dekat hari-hari boleh lepak kat situ...:)


Jika ada tercari-cari tempat atau lokasi untuk mengadakan birthday atau majlis makan-makan atau majlis nikah boleh aje sewa cafe ini...parking mudah dan jauh dari kesesakan...lokasi juga tak susah nak cari...


antara menu-menu Kamilah's Cafe...nasi lemak mestilah...nasi berlauk pun ada...juga hidangan buffet serta ala Carte


alamat Kamilah's cafe

15-G, Jalan Putra Mahkota 7/7B, Putra Heights, Subang Jaya, Selangor

facebook 
https://www.facebook.com/kamilahcafe?fref=ts

Tuesday, September 1, 2015

majlis aqiqah


Assalamualaikum...
ahad 30hb tokma saya buat majlis kenduri aqiqah saya...thank you tokma...Naurah luv tokma very much....sebenarnya tokma saya cakap kat saya dia nak buat sebelum puasa....tapi sebab saya asik menjerit aje tengah malam sebab tak nak tido...dan tokma kata dia tak larat...maka tokma terpaksa tangguh dan Alhamdulillah...akhirnya tertunailah jua hajat hati saya...tokma dan tokayah sembelih kambing utk saya tunggang di Syurga nanti...:)


tapi satu yang saya boring sikit bila tiba bab nak pakai baju lawa lawa ni...rimas sungguhlah...sana kembang sini beropol ditambah pulak dengan benda kat atas kepala tu...ntah apa-apa ntah...memang tak ngamlah dengan saya...tapi saya redha jelah demi sayang saya kat tokma saya...:)


tokma saya siap buatkan pelamin dan buaian comel utk saya beradu...ish!!!! bestlah tido dalam buaian tu...lena sungguh saya...hehe...tambah pulak nenek nenek dan opah opah nyanyikan utk saya lagu lagu nasihat...syahdu sungguh...InsyaAllah saya akan ikut nasihat mama, tokma, opahnyang dan nenek nenek ye...jadi anak yang solehah bila besar nanti....aminnn...


selain pelamin tokma memang bersusah payah utk saya...dia buat jamuan makan-makan...menu utama kambing golek sekor...besar punya (yg ni ayah sayalah belanja...tokma urus aje...hehe...)

...semua orang kata sedaplah kambing golek tu...daging dia chewy sangat dan lembut dan moist...memang pandai orang tu marinade dan golek...tokma kata dia order dari negeri yang namanya Melaka...jauh sungguh...segar dari ladang...selain tu ada nasi mandy ayam, kari kambing (xtra sekor kambing)...dan opahnyang saya buat masak lemak kulat sisir dengan buncis, ikan patin tempoyak, sambal goreng dan sambal kelapa dan ulam-ulaman dan acar buah dan kueh-muah yang belambak dan air panas dan...dan....dan....

inilah opahnyang saya...dia sayang sangat kat saya...I luv u too pahnyang...


yang ni sebahagian kawan-kawan tokma dan tokayah saya yang sudi luangkan masa utk hadir ke majlis aqiqah saya...tapi tokma saya sedih juga sebab ada ramai juga tamu yang dia jemput tak nampak batang hidung...pastu senyap aje tak bagitau awal-awal depa tak boleh datang...

tokma kata depa tak tau menghargai erti persahabatan...lain kali dia kata dia tak ajak dah orang-orang tu...dia nak ajak orang lain pula...nak ikutkan ramai lagi saudara mara rapat yang patut tokma dan tokayah jemput tapi sebab nak beri laluan pada mereka-mereka ini (yg tak hadir) lalu tokma ketepikan orang yang sepatutnya lebih penting dijemput... tokma kata orang yang sengaja tak datang bila dijemput berdosa...hmmm....saya pun tak berapa faham sangat bab ni...tunggulah bila saya besar nanti...


oklah sekianlah sahaja cerita saya kali ini...InsyaAllah kalau rajin saya sembang lagi lain kali ye...daaaaaa...