Monday, January 13, 2014

shangri la park


taman shangri la...definisi shangri la from the free dictionary...

Shan·gri-la  (shnggr-lä)

1. An imaginary remote paradise on earth; utopia.
2. A distant and secluded hideaway, usually of great beauty and peacefulness.


ada yg tanya kat kat kkida kenapa akak suka gi China...tak susah ke nak makan?


...bumi ni milik Allah SWT, bukan milik manusia, kita hanya menumpang sementara di sini tak kira di bahagian mana kita duduk, kutub utara, kutub selatan, timur, barat....dah secara kebetulan bangsa tersebut yang tinggal kat situ dan bukan kita, tak salah kita nak melawat dan menghayati keindahan ciptaan Ilahi....jika ada kemampuan pergilah...:)


bila berada di sesuatu tempat yang sangat indah yang tidak mampu kkida imagine sehingga melihat dengan mata kepala sendiri (bak kata adik kkida, Nur, macam gambar dalam kalender....) kkida akan berkata dalam hati, besar sungguh kuasa Maha Pencipta...mengapa manusia-manusia ini tak pernah terpikir bagaimana alam yang sebegitu indah ujud? pasti ada yang menciptanya....:]


kaum ini sangat beruntung memiliki bumi yang indah ini...dan mereka menjaganya sebaik mungkin tanpa sebarang pencemaran....mereka amat menghargai alam semula jadi....airnya amat jernih sehingga dasar tasik boleh dilihat...

 rumah kampung masyarakat sekeliling, bukan seperti rumah kampung kita....semua rumah batu....walaupun anak sorang je...tapi rumah depa besar juga...


jika makan jadi penghalang, maka jangan ke mana-mana, dok aje cerok dapur sendiri...pasti tiada masalah makan...:0)

3 comments:

  1. Kenapalah makan pula yang dijadikan batu penghalang yer kak... Saya pun tak kisah pergi mana2... Makan jer lah apa yang ada. Bumi Allah ni kaya dengan hasilnya. Oh, kalau kawasan kampung di China, memang cantik2 sangat pemandangannya kan kak.....

    ReplyDelete
  2. kalau bagi pilihan..saya pilih berjalan. Boleh je survive makan roti ke apeke ..asalkan berjalan.hehehe Lagipun Makan untuk Hidup ..kalau Hidup untuk makan memang payah tu.

    ReplyDelete
  3. sy pun tak kisah pasal makan, makan roti pun kenyang, makan maggi pun boleh, tapi ada pulak orang yg kisah pasal makan, tinggalkan dia baru tau, kannnn Kak Idaaaaaaaaaa... hehehe

    ReplyDelete