Saturday, October 3, 2020

Kulit Popia inti Serunding


Jika orang yang creative semua jadi, contohnya seperti Opah...dia pandai mereka-reka...hehe...
kulit popia pun jadi...



Kulit popia yang diisi dengan serunding (apa2 serunding pun ok)

 Potong atau gunting dulu kulit popia kepada cebisan yang kecil 

 isikan inti dan ikat kemas, goreng hingga keperangan...


Sorry takda pulak ambik gambar selepas digoreng...tapi saya rasa anda semua pun pernah makan kan...
(repost from 2012)

11 comments:

  1. kkida, dah lama kak es cari kuah (sos) yong tau fu yang sedap tu. Boleh tak nak minta tolong order kan? Nanti kak es boleh bankin kan kalau boleh di pos :)
    terima kasih

    ReplyDelete
  2. salam,
    kak Es...mak kkida kata nanti dia balik, dia minta nombor tel makcik yang buat kuah tu...kalau dapat ida bagitau nanti ye...:)

    ReplyDelete
  3. Salam kak ida.. kak ida guna kulit popia buat sendiri ke beli. Jgn gelakkan soalan sy yg 1 lg ni ye.. hehe.. (sy plak yg gelak dulu..). Kulit popia yg kita beli kat pasaraya tu, boleh buat popia basah tak? Serius suka sgt popia basah.. tp selalu beli je..

    ReplyDelete
  4. Zefa,
    hahhahahahhh....kkida gelak besar dulu...hhihihi...masa bila la rajin sangat kkida nak buat kulit popia sendiri...dapat buat popia ni pun dah cukup bagus dah...:)))

    ReplyDelete
  5. Oooo.. maknanya kulit popia beli tu boleh la ye buat popia basah. Boleh dimakan begitu sahaja la ye.. hehe.. Tkasih kak ida.. :D

    ReplyDelete
  6. nom nom nom... sodap nyer popia. macam senang je nak buat popia reben tu, tak putus ke kkida?

    ReplyDelete
  7. lama betul tak datang rumah kak ida ni, masuk2 je mesti jadi lapar...

    nanti bila dah boleh online lama2, ita nak komen banyak2, entry lama2 akak tak habis baca lagi

    ReplyDelete
  8. Mak Nurul pun suka buat popia.. Tak kira lah popia letak serunding atau popia buat makan petang.. uiihhh sedapnyer..

    ReplyDelete
  9. Saya ada lebihan kulit popia yang dah pecah2. Apa yg boleh di buat dgn lebihan tu sayg nak buang

    ReplyDelete
  10. Saya ada lebihan kulit popia yang dah pecah2. Apa yg boleh di buat dgn lebihan tu sayg nak buang

    ReplyDelete
  11. Saya ada lebihan kulit popia yang dah pecah2. Apa yg boleh di buat dgn lebihan tu sayg nak buang

    ReplyDelete