Sunday, May 27, 2012

jauhnya kkida makan kenduri...

Assalamualaikum,
inilah majlis kenduri kahwin yang paling jauh yang pernah kkida hadiri....kota kinabalu...Azizi pengantin lelaki adalah adik saudara my hb....since kkida tak pernah jejakkan kaki ke sabah atau sarawak (jauh lagi dari tu dah sampai...:)...kkida ajak hb pergi...bila lagi....kalau saja-saja nak gi makan angin tak lah kot....tapi dah terlanjur Azizi nak nikah...apa lagi...sambil menyelam minum airlah kita...:)
Azizi nikah dengan gadis Kadazan....mereka berdua guru yang mengajar di sekolah dan tempat  berlainan....:)...sorang ngajar di sabah dan sorang lagi akan ke sarawak (isteri azizi)....

hmmmm...camna tu...baru je jadi pengantin baru dah nak kena berpisah dan berjauhan....:)
memang cabaran habislah....semuga azizi dan isteri bahagia dan berkekalan sehingga ke akhir hayat...selamat pengantin baru kkida ucapkan...:)
atas: keluarga belah pengantin lelaki yang datang dari pahang dan bawah keluarga pengantin perempuan...
pasti nak tahu apa yang kkida makan kat kenduri azizikan?...hehe....tiada lain dari yang lain....sama je
macam kenduri kita kat KL...:)....sweet and sour fish, acar timun carrot, daging masak kerisik, ayam seperti rendang gitu...pulut manis dalam daun (kkida tak pasti daun apa)....buah-buahan dan minuman....memang sangat ringkas...yelah kenduri nun jauh di perantauan...mak ayah dan adik beradik jauh dan tak dapat membantu....

azizi uruskan sendiri semua urusan perkahwinan dengan bantuan kawan-kawan kerana keluarga isteri beliau memang tak tau apa-apa....mereka hanya datang sebagai tetamu (isteri azizi adalah saudara baru....jadi memang segalanya asing bagi dia dan keluarganya)....sian azizi....:)

takpa...kini segalanya telah selamat....esok semua kaum keluarga beliau akan balik ke semenanjung begitu juga dengan kkida....minggu depan kenduri di Pahang pula...Insyaallah jika tiada aral kami akan hadir....masak sedap-sedap ye!
daging kerisik namanya ni....ala-ala rendang tok gitu.....:)
 nasi putih biasa dan bawah ayam masak ala rendang, kkida tak pasti apa nama hidangan ini...
pulut di bungkus dengan daun...sedap makan dengan rendang daging....
cantik back ground pentas tersebut...dewan Sa'adah, MUIS....secara kebetulan majlis tilawah al-quran baru je tamat...itulah sebabnya background tu kemain menarik lagi.....padan dengan pelamin...untung pengantin baru kita ni....:)
apa-apa pun sekali lagi kkida suami isteri, anak-anak dan sanak saudara ucapkan Selamat Pengantin Baru kepada Azizi suami isteri....:)))

p/s: kkida tulis entri ni dari bilik hotel....brand new hotel ni...semuanya berkilat lagi...nice hotel, nice staff...

Insyaallah esok petang kkida akan bertolak balik KL...seperti biasa banyak cerita yang nak di kongsi...:)
cerita yang lama pun belum habis lagi....hehe.... 

8 comments:

  1. Salam kkida.slmt pengantin baru buat kedua2 mempelai...sama cantik sama padan.

    ReplyDelete
  2. sedpnye makanan..cntik pengntin..pelamin pon meriah

    ReplyDelete
  3. jauh berjalan...seronoknya kkida :))

    ReplyDelete
  4. Salam KakKKida cayangg muahh muahhz...

    Wahh seronoknya... dapat makan nasi pengantin jauh pulak tu..:))
    Selamat pengantin baru buat Azizi dan pasangannya.. moga kekal bahagia ke akhir hayat.. amin....

    Kak KKida itu rendang hadoii kecurr sudah melihatnya ni...:))

    ReplyDelete
  5. wah! kkida dtg kk rupanya hehe..
    pulut dalam daun tu kami panggil kelupis kkida..memang antara makanan yang akan dihidangkan ms wedding, kenduri kendara dan yg paling penting ms raya..blh mkn dgn kuah kacang, serunding dan juga rendang..ikut selera nak mkn macaman..mkn kosong pun ok :)

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum buat Mamasya, Saya Disini, Rahmah, Shahriah dan misshannajr....kkida baru tiba rumah malam tadi....seronok makan angin ke KK...tapi agak letih...tk kerana tinggalkan komen kat entri ni...:)

    ReplyDelete
  7. Selamat Pengantin Baru buat pasangan merpati dua sejoli. Enak2 juadah di majlis kahwin ni. Pelamin pun dihias indah.. Nur memang suka warna purple..

    ReplyDelete
  8. yg pulut dibungkus tu, sebenarnya ketupat... tapi di sabah dikenali dengan nama kelupis.. =) daun yg balut tu hanya ada dalam hutan.

    ReplyDelete