Tuesday, February 19, 2013

banana peanut butter smoothie


salam,
papablend...
ingat tak kkida pernah kongsi dengan anda tentang kelebihan blender terbaru jenama Pensonic ini pada entri lalu....

ada yang bertanya kat kkida bila blender ni akan berada di pasaran....dari maklumat yang di berikan...Insyaallah Papablend akan berada di pasaran pada bulan Mac depan.....:)

kkida akan update lagi kat sini jika terdapat info terbaru dari pihak Pensonic....ok....:)


semalam kkida buat resepi smoothie ni....lama dah kkida teringat nak cuba resepi ni...tapi sebab blender yg kkida ada tak boleh nak kisar ais hingga halus, malaslah kkida...:P

kini, since dah ada papablend....rajinlah kkida ber smoothie....hehe....papablend mampu kisar ais hingga halus...itu sudah pasti...

resepi smoothie kkida ni simple aje, tapi sedap kerana terdapat rasa lemak manis dan masin dari mentega kacang...


untuk resepi ini kkida guna 3 biji pisang lemak manis...kkida beli kat cold storage...janganlah guna pisang emas, abu, nangka, awak, raja atau kapas pulak ok....lain pulak jadinye nanti....lol...


3 sudu besar mentega kacang, 1 sudu teh gula, ice cube dan 1/2 gelas air sejuk...


campur semua bahan dalam bekas kaca papablend dan kisar sehingga semua bahan sebati....proses kisaran ambil masa tak sampai seminit....blender ini punya satu kelajuan sahaja....senang cerita....tak perlu nak tok tek tok tek lelama....tekan je satu punat....pastu tunggu seminit....jangan ragu jangan bimbang...hasilnye pasti memuaskan...:-D

jika anda nakkan smoothie yang pekat...kurangkan bahan cairan...nak cair tambahkan cairan...itu saje...anda boleh kisar hampir semua jenis buah-buahan dan sayuran....tapi yang bersesuaianlah ye....jangan le gi blend benda yang bukan-bukan pulak.....:)


lihat aje hasilnye....cantikkan banana peanut butter smoothie kkida tu....halus dan licin dan yang pastinye ia sedap (...mestilah sebab kkida yang buat...hehe...:)

...tak nampak langsung ketulan ais yang tak hancurkan....sebabnye....lihat aje blade blender Papablend (foto bawah) ni....semua blender yang biasa kkida guna sebelum ni mempunyai 4 bilah blade pengisar sahaja...

...berbanding pengisar Papablend....ia dibina dengan 8 bilah blade yang berbeza serta dipasang pada posisi yang berlainan....oleh itu anda kisarlah apa saja....pasti lumat jadinye...termasuk yg keras seperti ketulan air batu...bestkan....

sebenarnya ada banyak lagi ciri kelebihan blender ini yang ingin kkida kongsi dengan anda....nantilah, pelan-pelan ok....Insyaallah di entri akan datang kkida akan bongkar banyak lagi 'rahsia' Papablend yang perlu anda tahu yang mungkin tiada pada blender keluaran jenama lain...:D


yummy....lepas ni kkida nak buat satu lagi smoothie yang dah lama kkida teringin nak buat...tungguu....:)))



4 comments:

  1. Kak Ida memang pandai menggoda kitorang kan. Saya dah terbayang2 smoothie Kak Ida tu.

    ReplyDelete
  2. Aduh sedapnya... Kak Ida memang kreatif!

    ReplyDelete
  3. buat berniaga ice blend bagus blender ni

    tahan lasak

    ReplyDelete