Wednesday, December 5, 2012

Saturday, December 1, 2012

durian crepe...lepas kempunan...


salam,
kkida ni selalu ketinggalan...orang dah jenuh makan...kkida hari ni baru dapat jamah crepe durian yang heboh di perkatakan sana sini....ada setengah tu kkida tengok sampai pandai buat sendiri....dan berjualan lagi...:)

masa tengah banyak durian hari tu kkida tak teringat langsung nak cuba buat crepe ni, walhal masa tu durian yang kkida dapat cantik-cantik belaka dan sangat manis....pasti sedap jika di balut dengan kulit lempeng yang nipis ni...

oleh kerana teringin dan takut kempunan, kkida beli jugalah durian crepe ni tadi kat IPC...alahai...comel-comel benar ukurannya....kkida ingatkan besar....rupanya sebiji crepe tu dapatlah dua kali gigit lebih kurang ...huhu... dan harganye....:-O

RM10 utk 6 biji crepe yang cenoni ni...memang untung betullah sapa yang meniaga crepe durian ni....huhu...


sedap ke?
nak tau rasanye macam mana?
rasanye sebiji macam isi durian....lol...hehe...
cuma bezanye ada kulit selaput luar yang balut isi durian tersebut...:)

apa-apa pun tahniah pada yang mereka cipta kudapan ini...anda memang seorang yang sangat creative...pandai pelbagaikan penggunaan isi durian....mungkin mereka-mereka yang tak suka durian juga akan tertarik dengan crepe manis ini....:)


selain crepe durian, kkida lihat ada kek yang nampak sedap sangat ni....kek ni juga fofular satu ketika dulu....masa tu kkida tengok ramai yang buat kek ni...menjadi satu fenomena pula...sorang buat yang lain akan mengikut.....

kek yang kkida beli tadi ada filling isi durian....memang versatile sungguh raja buah ni....bukan takat tempoyak aje....kek orang putih juga mampu mendapat sentuhan buah deroyan...heheee....


kek ni namanye hokkaido....eh! ini nama jepunkan....maknanye orang jepunlah yang reka cipta resepi asal kek ni.....betul tak?

orang kita pula pandai tokok tambah...itu sudah pasti....hehe....wbp, sedap juga kek hokkaido berintikan durian....:-)....satu kelainan...


Insyaallah satu hari nanti jika di izinkan kkida pula akan cuba buat kedua-dua resepi di atas ni...