Friday, November 2, 2012

yang terkecil dan yang terbesar...:)


as-salam....sebelum terlewat kkida ingin abadikan tarikh yang penting ini....penting buat anak bongsu kkida ni...juga penting dan meninggalkan kenangan manis/kurang manis buat diri kkida sendiri...

pada 2 november, 13 tahun yang lalu, kkida lahirkan anak kkida yang paling kecilllll sekali ni...:)

kecil? kecil macam mana tu?

makna kecil yang pertama adalah kerana dia anak bongsu kkida (kira paling kecillah tu kan)...makna kecil yang kedua adalah kerana ketika dilahirkan dia yang paling kecil sekali (ukuran berat) jika di bandingkan dengan abang2 dan kakak2 nye....:)

kenapa yek dia di lahirkan kecil sangat?


cuba anda lihat foto atas ni....bukan foto yang atas sekali tu...huhu...yang tu foto hari ni...:)...cuba anda bandingkan ukuran tangan kkida dengan muka anak bongsu kkida tu....mana lebih besar?

terang-terang nampak...mestilah tangan kkida lebih besar...:)....ketika di lahirkan berat anak bongsu kkida ni cuma 1.7kg sahaja...

kenapa ye dia kecil sangat???
hmmm....takyahlah kkida bagitau yek....kkida pasti ibu-ibu kat luar sana tahu sebab musabab mengapa anak dalam kandungan menjadi terlebih besar atau tak cukup berat semasa dalam kandungan dan seterusnya ketika di lahirkan....:\

Subhanallah...Allah Maha Besar...jika lihat saiz badan anak bongsu kkida sekarang ni....memang tak sangkakan yang satu ketika dulu ukuran dia panjang sikit aje dari botol susu...:)


he's the biggest...bandingkan foto atas ni dengan foto bawah ni...heheheeeeee....senang-senang aje abang boleh rempong adik bongsu dia masa tu....:]

tapi kini.....OMG!....jika ditawarkan hadiah lumayan pun....pasti abang-abang tak sanggup lakukan (dukung adik bongsu depa sorang ni seperti masa kecik dulu)...huhu....apa taknye...boleh terpeleot tulang belakang abang di buatnye....:-)))

kini anak manja bongsu kkida ni paling 'cumil' sekali berbanding ayah, mama, kakak-kakak dan abang-abang dia...jika di letak tapak tangan kkida pada tapak tangan dia kini....memang tercover habislah...hihi....tak nampak tangan mama dek di lindungi oleh tangan anak bongsunye yang besarrrr itu....hehe...

ada orang tanya kat kkida..."hang buat lagu mana anak hang besaq lagu ni".....???
dan jawapan kkida..............:-]...tak susah...tepuk-tepuk, belai-belai, pelok-pelok....besar le dia...hehe...


btw, selamat menyambut hari lahir yang ke 13 wahai anak bongsuku....no matter how big you are...you're still my little baby...mama love you...semuga jadi anak yang soleh...:D

23 comments:

  1. Salam, Kak Ida.

    Langkah kanan ni, jenguk jer kongsi resepi dah ada new entry, hihi.

    Subhanallah, sungguh sy tak tahu anak kecik Kak Ida ni, 1.7kg semasa lahirnya, kenapa. Tapi, Alhamdulillah, berkat tepukan dan belaian ibu, siapa sangka kannnn, semuanya kuasa Allah.

    Utk Mamam, aunty nak nyanyi sikitlah

    happy birthday to you
    happy birthday to you
    happy birthday to Mamam
    happy birthday to youuuuuuu

    ReplyDelete
  2. Salam kak ida..

    Syukur alhamdulillah, anakanda membesar dgn sihat walafiat. Aunty ucapkan selamat hari lahir yg ke 13, semoga terus diberi kesihatan yang baik, menjadi anak soleh penyejuk hati keluarga, dan cemerlang dlm apa jua bidang yg diceburi, juga berjaya didunia dan akhirat. Amin..

    ReplyDelete
  3. alhamdulilah, membesar dengan sihat hasil dari kasih sayang seorang ibu dan keluarga..amin

    ReplyDelete
  4. Salam.. "Happy Belated Birthday" buat Atmam.. Semoga Atmam dikurniakan kesihatan yang berpanjangan, menjadi anak yang soleh dan berjaya dalam pelajaran..Amin.

    Tak sangka sewaktu lahir Atmam cuma seberat 1.7 kg.. Berkat sentuhan dan belaian akak.. tiada yang mustahil kan kak..

    p/s : Suka tengok gambar2 lama yang akak selitkan dalam entri.. Sangat nostalgia..


    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih Nur...nantilah akak selitkan banyak lagi foto2 lama, Insyaallah...:)

      Delete
  5. Salam...
    Ternampak badge di bju anak kkida.
    Owhh kalu diorang memang saya kenal walaupon pun x mengajar diorang..
    Zul aiman & zul atmam. Yang abang saya x sempat kenal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh! cikgu VI ye...hehe...tengok2kan anak kkida ye...tahun depan abg dia aiman dah tak sekolah...tapi dek kerana badannye tu beso, takda yg berani nak buli dia kot...:)

      Delete
  6. awww..so sweet of u as a mother,aunty...moga anak aunti murah rezeki & sihat selalu :)

    ReplyDelete
  7. sihat!! yer la ada mak pandai dan rajin masak, cukup kasih sayang dia. Happy birthday to him, May Allah's blessing with him always.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yelah mak suka masak...hehe...dia pun kuat makan...tu sebab sihat tu....thanks Nastyna...:)

      Delete
  8. Tak kira lah beso atau kenit..dia tetap pujaan hati mama dan papa dia..Selamat menjadi bujang anakanda kkida..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Ezza, apa kabar?
      terima kasih....dah jadi anak bujang dah tu...suara dah pecah...:)))

      Delete
  9. Selamat hari lahir juga dari pakcik mat....Moga dipermudahkan segala urusan.... (*___^)...Untuk kak ida...terima kasih dari saya...

    ReplyDelete
  10. Slmt hari lahir utk ank k kida,,. Apa rahsia eh k kida nk bg badan cumel gtu? Sy ni kurus sgt wlpn ank dah 2... Hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih deena....ish orang nak kurus dia pulak nak gumuks...:)
      rahsia nak cumil cam anak kkida...hmmmm apa lagi masak sedap2 macam kkida le...:)))

      Delete
    2. Ala sy msk xsedap la k kida... Sy msk makan sket je, klo org masak byk la sy mkn... Hihi.. Mmg betul2 nk gemoks pn sbb xckup berat ni..

      Delete
  11. Walau sebesar mana pun..si bongsu akan tetap si chumel di mata mama..Happy Buzzzday mamam...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...