Saturday, November 17, 2012

sayur ulam kampung...


salam malam minggu....anda masih di kampung atau dah tiba ke 'sarang' sendiri?...malam minggu camni pasti ramai yang suka berlibur bersama keluarga sambil menjamu selera....kkida juga sejak tengahari tadi keluar...maghrib tadi baru tiba rumah...

tengahari tadi kkida kerumah adik sepupu hb di saujana impian kajang...menjamu selera dengan gulai kambing yang waduh mak...sodapnye...lupa langsung pada camera dalam handbag dek penangan lauk pauk ina yang yummy tu....sepupu hb kkida tu buat kenduri aqiqah anaknye yang baru lahir...

my hb kata "ingat nak minta tapau sikit tadi...segan le pulak takut tamu depa ramai lagi yang belum sampai"

take note...jika nak buat kenduri nanti (ntah bila tak tau...:)...kkida nak minta caterer tersebut masakkan...:)))

lepas saujana impian kkida terus pecut ke batu caves pula...ke kampung sungai tua baharu....visit sahabat yang tak sihat....lama kkida lepak dan sembang kat rumah kawan kkida tu...hingga dekat nak maghrib baru ingat nak balik...al-maklumlah lama tak jumpa...ade jelah ceritanye...:)

lupa gak nak ambik gambar...huhu...bawa camera macam bagus aje...memberatkan handbag...gambar sebagai kenangan satu pun tak di abadikan....:\


berbalik kepada photos kkida ni...sebenarnye ni semua menu semalam...tapi dek kerana sibuk yang di buat-buat....hihi....maka malam ni baru dapat upload kat sini....:)...lagi pun semalam internet kat rumah kkida ni
lemah bebeno....macam orang sakit....berjam menunggu nak upload satu-satu gambar tu...akhirnye kkida terus malas nak berentri semalam...malam ni baru ok...laju aje...

jika mak ada kat rumah kkida....inilah rupa lauk pauknye...mak kkida memang suka ulam ulaman...tak kira apa jenis...mentah atau ulam rebus...sambalnye juga berjenis-jenis...sekali sekala makan camni memang best...

ulam pucuk janggus dan daun selom, makan dengan sambal kelapa....krup krup bunyinye....pahit, lemak, pedas, manis, masin becampur baur dalam mulut bila di kunyah....:)


dua menu kegemaran mak kkida...rendang kerang dan rebus pindang ikan kembung....healthykan....:)


dan bawah ni healty cara kkida...cereal...apa lagi...:)


ramai yang minta kkida bawa masuk mold ni...dan kini dah ada stok tapi tak banyaklah....pada yang berminat sila ke 1001shoppe

4 comments:

  1. syoknye ulam..cicah sambal belacan ..walllaaaa

    ReplyDelete
  2. Saya sula ulam.. makan dgn budu.. komfem menghancuskan diet.. hehe..

    ReplyDelete
  3. Hadoii.. tersiksa pula mata ini memandang lauk-pauk yang sungguh menyelerakan... ulam, rendang kerang, pindang ikan kembung... semuanya sedap belaka!

    ReplyDelete
  4. Kalau dah musim kenduri, tiba2 dapat makan macam menu Kak Ida nie, memang terus capai pingganlah jawabnya.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...