Sunday, June 10, 2012

kerang dengan pisang muda

wahhhhh...bestnyer....sedap hb kkida kata...hidangan camni memang favourite dia lah....purely kampung boy....hehe...
nama gulai kkida ni....gulai lemak kari....sebabnye nak kata gulai lemak betul pun bukan nak kata kari betul pun bukan....kkida tambah rempah kari ikan sikit kat dalam rencah gulai lemak cili api ni....:)

dan hasilnya....pengadil cakap sedap....boleh menang jika masuk competition....hehe....
dah ada kerang apa pasal pula ada lala....hmmm...ntah le...beli pagi tadi gak....nak simpan takut tak sedap...so masak jugak le...tumis dengan cili padi dan sos tiram...hampir selesai juga...:-]
yelah....kkida lupa letak gambar deroyan kat entri semalam....nasib baik ada lagi dua biji...dah makan kenyang...depa (kak biah dan hubby) bekalkan pula untuk bawa balik...lunch tadi kkida buka habis...dan sempat ambik gambo ni...:)
rebus jantung pisang abu...beli kat pasar pagi tadi...cecah sambal tempoyak baru...wow...:)

nak lencung sikit cerita...dah taukan digi wwwow result....kkida ada terbaca beberapa blog yang merungut-rangat mengenai keputusan juri....pada pendapat kkida....biarkan luncai terjun dengan labu-labunye...

....kkida ingatkan selama hari ni pertandingan ini hanya berkisar tentang personal blogger sahaja...rupanya tak...terpaksa bersaing dengan website canggih (bukan blog biasa)...

wbp, tak mengapalah blog tak canggih pun...soon my fb follower gonna reach 250 thousands...thank you...:)

4 comments:

  1. Tahniah kak.. Ramai betul follower blog akak.. Percayalah, blog akak tetap dikenali ramai sungguh pun tidak diiktiraf oleh penganjur tu..

    Enak benar juadah kg dalam entri ni.. Lapar terus perut ni.. :) take care kak.. Happy blogging!!

    ReplyDelete
  2. As'kum Kak Kkida cayang waduhh sedapnya lauk kerang tu tak pernah pulak cuba, selalu dengan siput sedut aje ya tak, wah ni nak kena cuba ni... kecurr aje ni.. ngencesss kata orang jawa hehehhe

    Tu lauk lala tu dapat kat sha ratah camtu jerk.. hadoii ada pulak celur jantung pisang... ada pulak sambal belacan celah durian! terbaikkkk!!

    kalau jadi pengadil ni... memang dapat No 1 hehee..

    ReplyDelete
  3. terima kasih nur...alhamdulillah...

    ReplyDelete
  4. Sha...sha orang jowo ke...hehe...tq

    ReplyDelete