Saturday, July 2, 2011

agar-agar susu...dan fruitcocktail...

agar-agar susu dengan fruitcocktail...

agar-agar tu masak ikut aturan pada package...masukkan gula secukupnya...dan masukkan sedikit esen vanilla jika suka...bila gula dan agar-agar telah larut, masukkan satu tin susu sejat (evaporated milk)...kacau rata...tapis dulu sebelum tuangkan kedalam bekas yang anda suka... hidangkan sejuk dengan fruitcocktail dan dan sedikit susu sejat atau jika suka bolehlah buat sos custard...sesuai untuk hidangan berbuka nanti... pagi tadi my dh dan ajwad keluar mencari breakfast....jadi kerja kan...hehe...akhirnya depa talipon kkida dari kampung baru jalan daud....hubby kata kat situ banyak orang berniaga makanan....ye ke? kkida jarang ke kampung baru....lain kali bolihlah pergi....nak tengok sendiri... hubby kkida belikan lontong ni buat isteri tercinta....hehe....dia tau kkida suka makan lontong dan pasti marah kalau dia tak beli bawa balik... lontong dengan peparu goreng, bergedil kentang, sambal sotong dan serunding kelapa....sedap juga....kata orang tu kalau lapaq pasti habislah....

1 comment: