Monday, April 11, 2011

udang goreng bawang...

ringkas sahaja untuk dinner malam ni...

udang tumis dengan bawang besar, bawang putih, halia, cili padi dan daun sup/bawang...semua cincang halus dan tumis dengan minyak sikit je...mula dengan bawang putih dan halia, kemudian bawang merah, cili padi, udang, seasoning dan daun bawang...jangan goreng udang lama sangat, nanti tak sedap...hidang panas...

udang tak boleh makan selalu...high cholesterol...:)

3 comments:

  1. Ringkas tapi sedap....ratah je udang ni pun sedap kan...;-)

    ReplyDelete
  2. Saya suka makanan yang ringkas2 macam ni sebab dia sedap dan senang nak disiapkan.

    Terima kasih di atas resepi yang ringkas ni ;)

    ReplyDelete
  3. Cik Cek n Shasha,
    masakan ringkas dan udang memang sedap diratah...goreng dengan garam kunyit pun dah ok...

    ReplyDelete