Wednesday, March 2, 2011

kek coklat tanpa tepung...



sian pulak saya, ada yang tak ngerti apa mat saleh ni cakap...oklah lebih kurang camnilah ya...

bahan-bahan:
1 cawan mentega/butter, tak bergaram
6 biji telur
1 1/4 cawan gula halus
8 oz coklat masakan yang berkualiti
1 cawan coco powder yang tak manis

cairkan butter dan coklat, sejukkan
campurkan coco powder dan gula dan gaul rata
pecahkan telur sebiji-sebiji
gaul rata
satukan semua bahan
(ikut step dalam video tu)

guna pan yang boleh ditanggalkan bahagian bawahnya dan alas dengan kertas.
bakar dalam oven yang dah dipanaskan terlebih dulu pada 180C dan bakar selama lebihkurang 45 minit....siap...

nur munirah kena cuba buat tau...pastu poslah ke sini sikit ya...:)

3 comments:

  1. tanpa tepung??mesti lembut kan kek nie sbb tepung x dak n guna coco powder n telor yg bayk jugak tu...nanti nak try jugaklah...terasa mcm ada coklat jer dlm mulut nie bila tgk kek coklat nie...sedap nie

    ReplyDelete
  2. wah..menarik nie..harus di cube.. huhuhu..thanks for da resepi..

    ReplyDelete
  3. saya nak cuba lepas nie....mesti sedap..

    ReplyDelete