Tuesday, January 25, 2011

kari ikan haruan kering

tengahari semalam saya buat gulai kari ikan haruan kering dengan pisang muda dan ubi kemili...semua tu saya beli dari pekan hari penaga...jarang dapat ikan haruan yang di keringkan seperti ni....kalau orang yang berpantang inilah lauk yang terbaik...ikan haruan cepat menyembuhkan luka...

kari ni saya guna rempah kari ikan campur rempah kari daging sikit...sebabnya kalau buat gulai pisang memang saya biasa guna rempah daging....tapi sebab nak campur ikan haruan saya mixkan rempah ni....rasanya...pada saya sedaplahkan...hehe...

3 comments:

  1. maruku dan kerepek kat penaga pun murah.
    memang berbaloi-baloi

    ReplyDelete
  2. ye, akak pun ada beli muruku kat penaga...dah try memang sedap..

    ReplyDelete
  3. penanga tu kat mana ye? nak juga pergi tengok

    ReplyDelete