Saturday, July 4, 2015

Imaan cucu Tokma


Assalamualaikum,
Nama saya Naurah Imaan, umur saya nak masuk 8 minggu, saya cucu kesayangan TokMa saya...hari-hari Tokma mandikan saya, pagi dan petang, saya suka mandi....kalau mandi saya diam tak nangis, kalau suruh saya baring aje diam-diam atas tilam saya tak suka, saya akan jerit kuat-kuat suruh Tokma saya dukung saya...

Saya bukan nakal, tapi saya banyak akai, akai banyak...sebab saya memang tak suka baring, macam bosan aje terlentang atas tilam tu...kalau boleh hari ni juga saya nak jalan...atau berlari terus, saya seorang yg aktif, tapi saya harap saya tak hyper aktif...

satu lagi saya memang tak suka tidor malam...saya pun tak faham kenapa mama saya asik suruh saya tidor...terutama bila malam...pada saya malam atau siang sama je...kalau ngantuk saya tidorlah...kalau tak ngantuk cam mana nak suruh saya tidor...time sembang saya dari pukul 12 malam hingga 3 pagi...siankan kat mama saya...Tokma saya memang tak nak layan saya malam-malam...dia kata dia letih sebab siang banyak kerja...so mau tak mau ayah dan mama saya jelah yang layan saya sembang...


Haaa...yang atas ni gambar saya Tokma ambil....masa ni adalah pertemuan syahdu pertama kali antara saya dengan Tokma kesayangan saya...I Luv You Tokma...tapi tulah...sebab saya baru je keluar dari perut mama saya...saya jeritlah kuat-kuat sebab rasa cam tak best jer masa tu...


Hari ke tujuh Tokma adakan majlis tahnik...simple aje majlis yang Tokma buat...yang hadir nenek saya, iaitu mak ayah saya dan auntie ayah saya, TokLang saya dan ustaz....depa bagi saya makan benda manis sangat...sikit aje...tapi sedaplah saya rasa...pastu ada air yg lain sikit rasa dia dari susu mama saya...sedap juga rasanya...lepas tu semua orang gunting jambul saya...ntah kenapa saya pun tak faham...apa-apa pun saya happylah...


atas ni gambar TokLang saya gunting jambul saya....haaaa...yang pegang saya tulah ayah saya...dia pun blogger cam Tokma saya...Toklang saya pun blogger gak...nanti saya pun ingat saya nak tulis blog gaklah bila besar...tengoklah camna...:)


lepas aje majlis tahnik dan cukur jambul tu, ayah saya konon-kononnye nak cukur licin kepala saya...tapi tengoklah...tak jadi...sebab saya tak boleh dok diam...tobek-tobek rambut saya ayah saya buat...huhu...nasib saya tak paham lagi...kalau tak mesti saya dah ajak mama saya gi salon...lol...


Tokma saya ni memang suka sangat ambik gambar saya, penuh dah handphone dia dengan gambar saya...sampai tak muat dah...tapak kaki saya pun Tokma nak ambik....hmmmm...suka hatilah Tokma, jangan ambik gambar saya bogel dahlah ye...tak baik tau...:)


sekianlah cerita saya untuk sesi perkenalan ni....banyak lagi yang saya nak sembang dengan nenek nenek dan opah opah...btw, selamat berkenalan...dan jangan jemu ye...lepas ni blog Tokma saya ni penuh dengan cerita saya jer...hilang dah cerita masak-masak dan makan-makan...hehe...

Wassalam...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...